Pinterestről

Rögtön az elején hadd oszlassak el egy tévhitet:

a Pinterest nem közösségi média!

​Ugye, hogy máris jobb? A Pinterestet nem arra a polcra kell felraknod, ahol a Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter és LinkedIn oldalaid sorakoznak.

A Pinterest egy vizuális kereső platform.

​Leginkább egy weboldalhoz hasonlítanám, amit elláttak a megfelelő kulcsszavakkal, a megfelelő helyeken és ezért sokan rátalálnak. A Pinterest pontosan így működik.

A Pinteresten a fókusz a kulcsszavakon van.


A Pinterestnek nem az az érdeke, hogy a saját felületén tartson. Nem nehezíti meg a felhasználók dolgát azzal, hogy a külső oldalakra mutató linkeket tartalmazó posztokat hátrébb sorolja, mint a Facebook, vagy azzal, hogy mindössze egy helyen lehet linket elhelyezni, mint az Instagramon. A Pinterestnek pont az a célja, hogy forgalmat tereljen a honlapodra vagy a blogodra. Ezt pedig a megfelelő kulcsszavakkal és a pinjeidbe rakott egyedi linkekkel érheted el. Sőt, ha jól csinálod, akkor a weboldalad még a Google-on is előrébb kerülhet a találatok között, hiszen a világ legnagyobb kereső platformja indexeli a Pinterest oldalakat.

Most biztosan azt gondolod, hogy mindez nem mehet hirdetések nélkül. De igen! Viszont azt is tudnod kell, hogy


a Pinterest nem sprint, hanem maraton.


Kitartó és következetes pineléssel minimum 3, de inkább 6 hónap szükséges ahhoz, hogy a Pinterest profilod kellőképpen felfusson és számottevő organikus forgalmat vigyen a weboldaladra, illetve elkezdjen számodra bevételt generálni. Ha ennél gyorsabban kell eredményeket elérned, na akkor jönnek a hirdetések! De nem mindegy, hogy milyenek!

A Pinterest hirdetések ún. native típusú hirdetések, vagyis beolvadnak a környezetükbe, ezért nem intézheted el egy újsághirdetésből készített mutációval. Mint ahogyan azzal sem jársz jól, ha pl. a meglévő Instagram képeidet pineled a Pinterest tábláidra.

A Pinteresten kulcsfontosságú a vizuális megjelenés.

​A Pinterest olyan, mint egy szoba, amelynek a falán sok-sok parafatábla sorakozik. Mindegyik táblának adhatsz egy témát és mindegyikre olyan képeket tűzöl ki, amelyek az adott témához kapcsolódnak. És vajon ki szeretne homályos, semmitmondó, nem túl esztétikus képeket nézegetni a saját szobája falán? Senki! Ezért kell arra törekedned, hogy a te képeid (a Pinteresten: pinjeid) kitűnjenek a tömegből, vonzóak legyenek, amire érdemes rákattintani, amit érdemes elmenteni (a Pinteresten: pinelni). Később (vagy akár azonnal) ezek a pinelések konvertálódnak vásárlássá.

Amiért még szeretem a Pinterestet:

  • ​A Pinterest még felfedezetlen marketing platform.
  • A Pinterestet céltudatosan használják az emberek.
  • A Pinterest keresések 97%-a márkafüggetlen, így ismeretlenként is sikereket érhetsz el.
  • A Pinterest nem a magamutogatásról szól, hanem a termékedről,
  • szolgáltatásodról, a felhasználók nem rád kíváncsiak, hanem a megoldásokra, amit nyújtasz nekik.
  • A Pinterest kiváló platform e-mail címlista építésére is.
  • A Pinteresten a régi pinek is folyamatosan „dolgoznak”, nem tűnnek el a süllyesztőben, mint a Facebook vagy Instagram posztok.
  • A Pinteresten a hirdetések is „örökké élnek”, hiszen azok is pinelhetők.

Lennének még kérdéseid?

​Ha még mindig maradtak benned kérdőjelek, keress meg bátran az elérhetőségeimen!

​Ha pedig megszületett benned az elhatározás, hogy ezúttal szeretnél a többiek előtt járni, amit anno a Facebook és Instagram esetében esetleg elmulasztottál, akkor nézd meg, hogy miben is tudok neked segíteni, hogy beindítsuk a Pinterest marketingedet!